Procesmanagement creëert overzicht, controle en afstemming binnen organisaties en biedt daardoor mogelijkheden in meer efficiëntie van werkprocessen. Processen zijn overal en iedere organisatie heeft ermee te maken. Voor procesmanagement gelden altijd bepaalde normen en standaarden. Denk hierbij aan wet- en regelgeving en kwaliteitsstandaarden binnen de zorg en de organisatie. Het is cruciaal om binnen een organisatie overzicht en controle omtrent de in- en output te hebben om tot de beste levering zorg en efficiëntie te komen. Door middel van een Curis scan creëert u hier makkelijk inzicht in.

Binnen het procesmanagement zijn er faseringen omtrent processen:

Bedrijfsprocessen omvatten allen specifieke kenmerken. Processen hebben altijd een begin- en eindpunt, voegen altijd waarde toe aan organisatie en externe partijen en processen zijn altijd gericht op resultaat. Curis Consultancy creëert overzicht en helpt prioriteiten te stellen door het analyseren middels een Curis scan

Processen binnen een bedrijf zijn altijd onderverdeeld in bestuurlijke, primaire en ondersteunden processen. Al deze soorten processen vormen samen een in - output van een organisatie. Binnen het primaire  proces is het van groot belang om afstemming tussen schakels te hebben om efficiënt en kostenbewust  te kunnen opereren. Binnen de ondersteunende processen is doelgerichtheid vaak belangrijker. Curis Consultancy helpt bij het overzichtelijk maken van alle prioriteiten en werkzaamheden (processen) door innovatieve tools aan te bieden als een waardenstroomanalyse. 

Strategisch management omhelst het afstemmen van alle processen binnen een organisatie. Het aansturen van alle processen gebeurt altijd vanuit een bepaalde visie. Omgevingsfactoren, het zorgmilieu,  de producten, de concurrentie, en uiteindelijk de afstemming zijn allerlei factoren die het strategisch plannen vermoeilijken. Curis Consultancy biedt onafhankelijk advies omtrent strategische planningsprocessen. 

 

Stapsgewijs een probleem of klacht oplossen? Curis Consultancy biedt handvatten als de 5W2H-probleemanalyse of het Ishikawa-diagram voor een volledige analyse en vooral efficiënte manier van het oplossen van problemen en klachten.